اِحیایِ روان اِحیایِ زندگی

  • خانه
  • انسان در جستجوی معنا

انسان در جستجوی معنا

انسان در جستجوی معنا

نویسنده:ویکتور فرانکل

مترجم:امیر لاهوتی

انسان امروزی به‌طور واضح و مشخص به این اصل رسیده است که برای ماندن و برقرار بودن به یک مفهوم، یک تعریف و یا معنایی مستحکم نیازمند است. او می‌داند که ادامه دادن زندگی و زندگی کردن و نه‌فقط زنده ماندن به این مهم گره‌خورده است و در بسیاری از اوقات حتی به حضور موثر چنین چیزی در زندگی خویش اعتراف کرده است. چیزی که سبب ادامه دادن زندگی و تحمل تمام رنج‌ها، مشقت‌ها و ناراحتی‌ها است. این مهم می‌تواند شخصی از بستگان و آشنایان، توانایی فرد در انجام کارها و امور خود در مقیاس خرد و کلان و یا حتی خاطراتی در ذهن او باشنددکتر «ویکتور فرانکل» کتاب رواانشناسی «انسان در جستجوی معنا» را با تکیه‌بر همین نگاه و بر بستر تعریف‌شده‌ی این نیاز انسان مدرن نگاشته است. او که تجربه حضور در اردوگاه‌های کار اجباری آشویتس و نیز تجربه از دست دادن پدر، مادر، همسر و برادرش را در همان دوره داشته است، با درک عمیقی از فشار، درد، رنج و فقدان، معتقد بود اختلال‌هایی که فرد دچار آنها می‌شود ناشی از عدم توانایی او در یافتن معنایی برای زندگی است. روشی که دکتر فرانکلین در این کتاب پیش‌گرفته تاکید بر آینده و توجه به آن در کنار معنا و هدفی است که چشم‌انداز پیش روی انسان تعریف می‌کند. او «اراده‌ی معطوف به معنا» را محرکی قوی برای انسان‌ها برمی‌شمرد و به قدرت این انگیزه در پیش بردن روزگار افراد معتقد است. این کتاب جزو بسیاری از لیست‌های معرفی کتاب پرفروش فارغ از ژانر قرار دارد.

باشگاه پنج صبحی ها

نویسنده: رابین شارما

کتاب باشگاه پنج صبحی‌ ها داستانی خیالی اما الهام‌بخش است. در این داستان با زندگی یک هنرمند، یک کارآفرین و یک سرمایه‌دار آشنا می‌شویم. این افراد هم کدام در زندگی خود مشکلاتی دارند و در تلاش هستند تا با گفتگو با یکدیگر و یافتن راه حل، مشکلاتشان را به نوعی حل کنند.

همانطور که از نام کتاب هم مشخص است، رابین شارما به شما کمک می‌کند تا سحرخیز شوید. حتما این جمله معروف «سحرخیز باش تا کامروا شوی» را به یاد می‌آورید. اگر به زندگی نوابغ، غول‌های تجارت و افراد موفق هم نگاه کنیم، می‌بینیم که این افراد هم سحرخیزی را به عنوان یکی از دلایل موفقیتشان بیان می‌کنند. رابین شارما در کتاب صوتی باشگاه پنج صبحی‌ ها با بیان یک فرمول ساده‌ به مخاطبانش کمک می‌کند تا صبح زود از خواب بیدار شوند.

سحرخیزی قرار است منبع الهامی برای شما باشد تا روزی که پیش روی خود دارید، با کمک آن برنامه‌ریزی کنید و بچینید. با استفاده از راهکارهایی که در این کتاب و در خلال گفتگوها بیان شده است، شما ابزاری برای خلاقیت پیدا می‌کنید و در عین حال آرامش را هم به دست می‌آورید.

معرفی موسیقی

مدیتیشن:

قطعه ی نهم سمفونی بتههون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: