اِحیایِ روان اِحیایِ زندگی

  • خانه
  • شکوفایی و رشد فردی

شکوفایی و رشد فردی

شکوفایی و رشد فردی

توسعه شخصیت فرآیندی جامع‌تر است که به دنبال بینشی در مورد هر کاری است که انجام می‌دهید – چه شخصی و چه حرفه‌ای. هنگامی که کل خود خود را بهتر درک کردید، می توانید روش های منحصر به فرد تفکر، احساس و رفتار خود را تقویت و بهبود بخشید.

رشد شخصیت بر رشد حرفه ای و شخصی تأثیر می گذارد که شامل، یادگیری کنترل خشم ،یادگیری غلبه بر اهمال کار ،یادگیری غلبه بر تنبلی یاد بگیرید، مودب تر و با ملاحظه تر باشید، تبدیل شدن به یک فرد مسئولیت پذیرتر ،یادگیری چیزهای جدید و توسعه مهارت های جدید، ذهنیت خود را تغییر دهید و مثبت تر شوید. رشد فردی موفق مستلزم انگیزه، میل به پیشرفت و تمایل به تلاش برای ایجاد تغییرات است

اگر برای ملاقات با افراد جدید یا ایجاد مکالمه تلاش می کنید، کار بر روی مهارت های بین فردی می تواند به شما کمک کند با دیگران ارتباط برقرار کنید (شخصی) و توانایی شما در کار را بهبود بخشد. در یک تیم (حرفه ای). وقتی می‌خواهید اهدافی را برای رشد شخصی یا حرفه‌ای یا هر دو تعیین کنید، به کارهایی که باید در سطح شخصیت انجام دهید فکر کنید.

شما همچنین باید تمایل داشته باشید که از منطقه راحتی خود خارج شوید و گاهی اوقات کارهایی را انجام دهید که ناراحت کننده است اما به نفع خودتان است. ذهن باز و میل به یادگیری و رشد نیز مهم است.

رشد شخصی یک فرآیند مداوم است که از سنین پایین شروع می شود اما عمدتا توسط والدین، معلمان و محیط شکل می گیرد

تمرینات برای ارتقای رشد فردی:

1. روی مهارت های ارتباطی خود کار کنید

اگر می‌خواهید روابط شخصی و حرفه‌ای خود را بهبود ببخشید، مدتی را صرف تقویت مهارت‌های ارتباطی خود کنید. مهارت های نرم مانند گوش دادن فعال، تلقین به زبان بدن و حرکات، و به وضوح بیان خود همه در این دسته قرار می گیرند.

ارتباط ضعیفمی تواند منجر به افزایش استرس، تاخیر یا شکست پروژه و کاهش روحیه کارکنان شودتبدیل شدن به فردی ارتباط پذیرتر به هر دو جنبه زندگی شما کمک می کند.بهبود سبک ارتباطی منجر به افزایش رضایت شد در محل کار. و در روابط شخصی،

2. به یک چالش 30 روزه متعهد شوید

این طبیعی است که برای دستیابی به اهداف خاصی تلاش کنید. با انجام یک چالش 30 روزه، روی خود مسئولیت پذیری کار کنید. می تواند برای شروع چیز کوچکی باشد، اما سعی کنید یک تعهد داشته باشید و هر روز به مدت یک ماه به آن پایبند باشید. اگر هیچ چیز دیگری نباشد، این تمرین به شما نظم و انضباط و اینکه چقدر می توانید به عادات جدید اختصاص دهید، می آموزد.

نمونه هایی از چالش های 30 روزه عبارتند از ،گذراندن 15 دقیقه نوشتن در یک مجله ،به مدت 30 دقیقه ورزش کنید

زود بیدار شدن

ایجاد عادت مطالعه شبانه

حتما پیشرفت خود را دنبال کنید تا انگیزه خود را حفظ کنید. همانطور که موفقیت شما ادامه پیدا می کند، با اعتماد به نفس به اهداف بلندپروازانه تر و ایجاد تغییرات بزرگتر دست خواهید یافت.

3. از منطقه راحتی خود خارج شوید

برخی از افراد در روال خود راحت هستند و هیچ ایرادی در آن وجود ندارد. اما امتحان کردن چیزهای جدید فواید زیادی دارد، از جمله افزایش تمرکز، بهبود حافظه و خلاقیت بیشتر، که همگی می توانند به شخصیت کلی شما کمک کنند.

اگر می خواهید کمی ماجراجوتر شوید، همه چیز را به این ترتیب تکان دهید:

ارائه یک ارائه تعاملی

داوطلب شدن برای یک پروژه دشوار در محل کار

نوشتن مقاله برای خبرنامه دفتر

صحبت کردن با یک نفر جدید

شرکت در کلاس در چیزی خارج از مجموعه مهارت شما

4. یاد بگیرید چگونه نه بگویید

سخاوت یک ویژگی شخصیتی فوق‌العاده است وقتی به اطرافیان خود می‌بخشید. اما زمانی که به جای مراقبت از خود وقت زیادی را صرف دیگران می کنید، می توانید خود را بسوزانید. نه گفتن و ایجاد مرزهای سالم به شما کمک می کند قاطع تر باشید و از انرژی خود محافظت کنید. مزایای مهار تمایلات مردم پسند شما عبارتند از:

بهبود عزت نفس

افزایش احساس هویت و استقلال

افزایش رفاه عاطفی

ارتباط عمیق تر با ارزش های شما

کاهش احتمال فرسودگی شغلی

زمان بیشتری برای کار کردن روی اهداف خود

5. به خلاقیت خود ضربه بزنید

اگر تمایل هنری ندارید، ایرادی ندارد. اما اگر می‌خواهید خلاقیت ایجاد کنید، می‌توانید در واقع برای توسعه آن به عنوان یک مهارت تلاش کنید. خلاقیت به حل مشکل بهبود یافته مرتبط است و به شما کمک می کند چه در زندگی حرفه ای و چه شخصی.خارج از چارچوب فکر کنید و نوآوری کنید

6. کنجکاو شوید

اگر چیزی هست که می‌خواهید بدانید، متعهد شوید که درباره آن اطلاعات بیشتری کسب کنید. یادگیری روزانه و کنجکاوی فکری فواید بسیاری دارند، از جمله موفقیت حرفه ای بیشتر و افزایش احساس رضایت شخصی شروع به تحقیق در مورد یک زبان جدید، خواندن یک کتاب خودیاری یا گوش دادن به پادکست کنید – هر آنچه که با سبک زندگی شما مطابقت دارد. حتی می توانید برای الهام بخشیدن به مراحل بعدی خود به نمونه های رشد شخصی نگاه کنید.

7. یک تأیید روزانه به خود بدهید

تأییدات مثبت هنگامی که به آن نیاز دارید، اعتماد به نفس شما را تقویت می کند، که می تواند انگیزه شما را برای ادامه مسیر توسعه شخصی خود فراهم کند. تاکیدات روزانه مرکز پاداش مغز شما را تحریک می کند تا احساس شایستگی و ارزش خود را افزایش دهد. هر روز جلوی آینه خود بایستید و به خود بگویید:

من لایق این هستم که اتفاقات خوبی برایم بیفتد

می توانم برای مشکلاتم راه حلی پیدا کنم

من می توانم به اهدافم برسم

من روز را با شجاعت و مهربانی روبرو خواهم کرد

من به مهارت های تصمیم گیری خود اعتماد دارم

8. مراقبت از خود را تمرین کنید

رشد شخصیت شما یک تمرین فوق العاده است. اما اگر این کار را با مراقبت از دیگران، توسعه حرفه خود و گذراندن مراحل زندگی روزمره متعادل کنید، ممکن است شما را خسته کند. به عنوان بخشی از رشد شخصی خود، رفاه خود را در اولویت قرار دهید تا منابع درونی مورد نیاز خود را داشته باشید تا هم برای دیگران و هم برای خودتان وجود داشته باشید.

9. مراقبه کنید

اختصاص وقت از روز برای آرام کردن ذهن و تمرکز بر افکارتان می تواند به توسعه کمک کند ذهن آگاهی و انتخاب های بهتری برای توسعه داشته باشید. حتی تنفس ذهنی در طول روز عواطف شما را تنظیم می کند و استرس را کاهش می دهد. اگر مطمئن نیستید که چگونه تمرین مدیتیشن خود را شروع کنید، می توانید تمرینات هدایت شده را در برنامه ها یا ویدیوهای YouTube پیدا کنید.

10. یک ورزش گروهی انجام دهید

مستقل بودن یک ویژگی مفید است، به خصوص اگر زمان زیادی را در محل کار یا خانه تنها بگذرانید. اما اگر تمایل دارید بیش از حد به خودتان تکیه کنید، بازی در یک تیم می تواند به شما در درک اهمیت وابستگی متقابل کمک کند. نه تنها کار تیمی را یاد می گیرید، بلکه ارتباطات را نیز توسعه خواهید داد، ریسک پذیری<. مهارت های i=4> و برنامه ریزی استراتژیک که همگی می توانند در هر جنبه ای از زندگی به شما کمک کنند.

11. داوطلب شدن

مهارت‌های رشد شخصیتی را که روی آنها کار کرده‌اید، با داوطلب شدن برای هدفی که به آن علاقه دارید، تقویت کنید. شما در حین کمک به خود به دیگران کمک خواهید کرد و ممکن است در این فرآیند فرصت کسب تجربه، شبکه و آشنا با افرادی مانند شما را داشته باشید.

12. شبکه سازی

به چالش کشیدن خود بخشی از رشد است، و اگر در لیست شما برون‌گراتر و اجتماعی‌تر شوید، راه‌های سازنده زیادی برای انجام این کار وجود دارد. با ایجاد یک طرح شبکه از مهارت های اجتماعی جدید خود به خوبی استفاده کنید دایره ارتباطات حرفه ای خود را گسترش دهید. شبکه شما همچنین می تواند به شما کمک کند:

یک شغل جدید پیدا کنید فرصت

خلاقیت خود را بهبود بخشید

اعتماد به نفس خود را بسازید

یک سیستم پشتیبانی ایجاد کنید

13. بازخورد دریافت کنید

وقتی در حال ایجاد یک تغییر شخصی هستید، به شما کمک می‌کند تا دیدی عینی از میزان پیشرفت خود داشته باشید – چه مثبت یا منفی. اگر روی جنبه خاصی از شخصیت خود کار می کنید، مثلاً اگر می خواهید مدیریت خرد را متوقف کنید، به اطرافیان خود اطلاع دهید. بررسی کنید و بازخورد بخواهید در مورد اینکه آیا آنها متوجه تغییری در شما شده اند یا خیر. ورودی آنها:

به شما امکان می دهد تغییراتی را که می خواهید ایجاد کنید، در اختیار بگیرید

اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد

یک گفتگوی سالم ایجاد می کند

پشتیبانی و فرصت هایی برای حل خلاقانه مسئله ارائه می دهد

به شما انگیزه می دهد تا سریعتر به اهداف خود برسید

14. یک مربی/مربی پیدا کنید

کنایه از خودسازی این است که انجام آن به تنهایی دشوار است. پیدا کردن یک مربی زندگی یا مربی معتمد می تواند روند را تسریع کند. مربیگری می تواند در سفر شما بسیار مفید باشد، به طوری که 97% از منتی ها می گویند که این تجربه ارزشمندی بوده و 55% معتقدند که در موفقیت آنها نقش داشته است. و مزایای مربیگری نیز گسترده است، از جمله افزایش سلامت روان و توانمندسازی. شرکت مداوم در فعالیت های توسعه شخصیت بابه پیشرفت شما کمک می کند و به بهترین نسخه از خود تبدیل می شوید. با صبر و اراده به آنجا خواهید رسید.

4 دیدگاه

    1. Thank you, I took a little time to write this page, but thanks for your opinion
      You can contact Valizadeh International Group via email or Instagram. Of course, our activity is in Persian language

  1. Amazing! This blog looks exactly like my old one!
    It’s on a totally different subject but it has pretty much the same page layout and design. Excellent choice of colors!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: